mina rädslor

Rädslor. Jag har jättesvårt att komma på vad jag är rädd för, vissa saker känns inte nödvändiga att ta med. Medan andra vill jag inte skriva med för det är inga jag vill dela med mig.

Spindlar
En standard rädsla kanske. Jag har alltid varit rädd för dem, stora som små. Ser jag en spindel ställer jag mig på närmsta säng eller stol och ropar efter pappa. Sedan måste jag veta vart den är hela tiden, försvinner den ur mitt synfält får jag panik och står kvar som en staty. När jag tänker efter är jag rädd för mycket kryp också, egentligen...

Mörka skogar/Sena kvällar
Tänkte att jag kunde skriva dessa i samma. Jag är livrädd när jag ska gå i en skog på kvällen och det är mörkt. Jag kan inte göra det, det är knappt att jag kan gå förbi en skog i mörker. Och sena kvällar, att gå själv (är egentligen samma om jag går med en kompis) i stan när det är sent, mörkt och mycket folk ute är jag också rädd. Jag måste titta bakom mig hela tiden, ifall någon följer mig. Jag måste titta extra på allt folk som ser misstänkta ut.. Usch. jag hatar det.

Sprutor
Eller nålar över huvud taget som sticks in i min kropp. It freaks me out! Jag kan ta sprutor, men jag kan inte se den. Ser jag den får jag panik och måste vänta innan jag är redo att ta den.. Kanske borde ta med typ bin/getingar här också. Hör inte till sprutor men de har taggar som sticks och.. usch igen.

några andra
:
  • att bli ensam, att inte ha någon alls
  • att jag glöms bort
  • döden, kan inte ens tänka på det
  • föda barn (alltså ja, it creeps me out)

nej det där får räcka..

 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0